Når det kommer til at markere sig som it-virksomhed på nettet og mere specifik Google, er det utrolig vigtigt, at have styr på sin linkbuilding. Linkbuilding er nemlig grundlaget for, at en hvilken som helst hjemmeside eller webshop for f.eks. en it-virksomhed rangerer højt på søgeresultaterne på Google. Googles søgeresultater er organiske og linkbuilding er en måde at fremme ens søgeresultater, så man er visuel på Googles søgeresultater.
Linkbuildings muligheder på det danske marked
Der opereres indenfor flere hovedområder, når det kommer til at markere sig på nettets søgeresultater. Og linkbuilding er her et klart overskinnende område, der ikke kan ignoreres. Linkbuilding-artikler giver dig muligheden for at blive placeret godt på Googles søgeresultater. På denne måde sikrer du, at du har gode forudsætninger for at blive opdaget af potentielle kunder, der kunne være interesserede i at danne en form for samarbejde med lige netop jeres virksomhed. It-virksomhed kan specielt være et lettere ”usynligt” marked for kunder og forbrugere, da det ikke ligesom f.eks. tøjmærker er repræsenteret, når man ellers går ud som forbruger i bybilledet. Derfor er det en særdeles vigtig faktor at markere sig på internettet. Det gælder selvfølgelig, fordi kunderne hurtigt skal kunne opdage lige netop jeres it-virksomheds produkter, når de florerer rundt på nettet for at agere som forbrugere og samarbejdspartnere. Det er på sin vis mindre underordnet, om dine produkter er utroligt gode og originale, hvis ikke de nemt er at finde på søgeresultaterne. For hvordan skulle de så komme ud i verden?
Kend din virksomhed i ’keywords’
Keywords er et nøgleord, når det handler om linkbuilding ift. til en virksomhed. Det er derfor utrolig vigtigt at finde de mest sigende keywords, der repræsenterer jeres unikke virksomheds styrker. Disse keywords bruges derfor som gennemgående søgeord, hvor I som it-virksomhed vil komme længere op på listen, hvis I har gjort brug af linkbuilding med keywords. Det er også vigtigt ikke at spamme artikler med keywords, der ville ende ud i et overforbrug og Google vil derfor ikke optimere jeres virksomhed til de højere sider på søgeresultaterne.
Det handler om tillid
Det handler om at vinde forbrugernes tillid, når de skal søge efter jeres produkter online. Det er i Danmark blevet mere og mere en vane at bestille produkter over nettet, og det er derfor rigtig vigtigt, at hjemmesider bliver dekoreret med en stor omgang tillidspræget udseende. Dette gælder også i linkbuilding og keywords, da det kan gå hen og tegne et billede af, at virksomheden af spammet google med linkbuidling fremfor at bruge det med omtanke. Linbuilding handler overordnet om, at jeres virksomhed bliver synliggjort på nettet og linket til gennem andre hjemmesider. Når virksomheden gennem andre virksomheder bliver linket til, giver det nemlig også en stor tillid til jer som virksomhed, da det fungerer som en slags anerkendelse. I får et kvalitetsstempel. Præcis ligesom i det virkelige liv stoler vi mere på produkter, som andre har anbefalet os. Dette giver dig enorme konkurrencemæssige chancer for at opnå fordele i forhold til dine konkurrenter.
Seneste kommentarer